Koulukuvauksen yleiset sopimusehdot 2022

Suomen koulukuvausliiton hallitus on työstänyt koulukuvauksen yleiset sopimusehdot syksyn 2021 aikana ja hyväksynyt ne 10.12.2021 kokouksessaan.

Suomen koulukuvausliitto suosittelee kaikkia jäseniään käyttämään Koulukuvauksen yleisiä sopimusehtoja omien kuvaussopimustensa liitteenä.

Yleiset sopimusehdot soveltuvat käytettäviksi kuvauksen tilaajan (koulu, päiväkoti, rippikoulu, urheilujoukkue, Puolustusvoimat) ja kuvausliikkeen välisissä muoto-, kaveri-, sisarus- ja ryhmäkuvauksia koskevissa kuvaussopimuksissa.

Yleisten sopimusehtojen mukana tulee monia kuvaussopimuksessa sovittavia asioita, jotka lähtökohtaisesti puuttuvat kuvaussopimuksista, mm.

• Käsitteet
  • Yleisiä sopimusehtoja
  • Palvelun yleisiä ehtoja
  • Tilaajan ja palvelun tuottajan velvollisuudet ja vastuut
  • Veloitusperusteet
  • Tekijäoikeudet, salassapito ja henkilötietojen käsittely
  • Sopimuksen purkaminen ja siirtäminen
  • Sopimusasiakirjojen pätemisjärjestys
  • Erimielisyyksien ratkaiseminen

Yleisiä sopimusehtoja ei editoida vaan niistä voidaan poiketa kirjaamalla asia varsinaiseen kuvaussopimukseen, joka on pätemisjärjestyksessä ennen yleisiä sopimusehtoja.

Lataa ”Koulukuvauksen yleiset sopimusehdot 2022” (pdf) >>

Posted in Suositukset and tagged , , , .